21.10.2025 - 0:00

„Tour d’Europe“ iniciatyva atskleidė degalų iš atsinaujinančių žaliavų prieinamumą ir potencialą

Šių metų pavasarį daugiau nei šešias savaites keleivinių automobilių ir sunkvežimių kolona važiavo per Europos žemyną su tikslu įrodyti, kad degalai iš atsinaujinančių žaliavų jau šiandien yra plačiai prieinami ir yra veiksmingas sprendimas mažinant transporto sektoriaus emisijas.

Iniciatyvos metu buvo nukeliauta daugiau nei 82 800 kilometrų, aplankyta 18 šalių ir sudalyvauta 70 renginių. „Tour d’Europe“ automobiliai važiavo įvairiais degalais – nuo bioetanolio ir benzino iš atsinaujinančių žaliavų iki biodyzelino ir dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų (HVO100).

86 proc. visų ture sunaudotų degalų sudarė degalai iš atsinaujinančių žaliavų ar jų mišiniai, o bendras šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) sumažinimas siekė 87 proc., lyginant su degalais iš iškastinės naftos. Net įtraukus standartinius degalus tose vietovėse, kur alternatyvų nebuvo, bendras emisijų sumažinimas sudarė 77 proc.

„Neste“ vaidmuo: degalų tiekimas ir dialogo skatinimas

Kaip viena iš „Tour d’Europe“ dalyvių, bendrovė „Neste“ daliai automobilių tiekė iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų gaminamą dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel“. Naudojant šį kurą, ŠESD emisijos per visą gyvavimo ciklą gali būti sumažintos iki 90 proc.*, palyginti su dyzelinu iš naftos.

„Neste“ veikla neapsiribojo vien degalų tiekimu. Įmonė organizavo renginius su suinteresuotomis šalimis Štutgarte ir Vilniuje, taip pat savo gamyklose Porvo mieste (Suomija) ir Roterdame (Nyderlandai). Jose buvo diskutuojama apie degalų iš atsinaujinančių žaliavų vaidmenį mažinant transporto emisijas Europoje. Turo finalas vyko Briuselyje – dviejų dienų renginiuose Europos Parlamente ir „Autoworld“ muziejuje.

Be to, bendrovė organizavo degalų papildymo sustojimus „Neste“ degalinių tinkle Suomijoje ir Baltijos šalyse, taip pat Švedijoje ir Nyderlanduose. Čia vairuotojams buvo praktiškai parodytas dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų suderinamumas su esamais varikliais ir degalų tiekimo infrastruktūra.

Skaičiai, įrodantys faktus

„Tour d’Europe“ iniciatyva svarbi ir dėl surinktų duomenų. „Bosch“ specialiai sukurtas skaitmeninis degalų modelis (angl. digital fuel twin) leido stebėti kiekvieną degalų papildymą – naudojant transporto priemonių telemetrijos duomenis, GPS bei tiekėjų pateiktus tvarumo sertifikatus. Tai suteikė galimybę realiu laiku tikrinti kiekvieno kuro ŠESD mažinimo potencialą.

Degalų iš atsinaujinančių žaliavų, įskaitant „Neste“ dyzeliną, ŠESD mažinimo rodikliai buvo nuo 66,5 proc. iki 83,5 proc., priklausomai nuo žaliavų ir gamybos proceso. Tik 16 proc. viso turo metu sunaudotų degalų buvo iškastiniai – tai aiškus ženklas, kad atsinaujinančių degalų prieinamumas Europoje sparčiai auga.

Technologinio neutralumo siekis

Viena svarbiausių žinučių, nuskambėjusių iniciatyvos metu – poreikis Europoje įgyvendinti technologijoms neutralią klimato politiką. Dabartiniai anglies dvideginio standartai transporto priemonėms vertina tik tiesioginius išmetimus iš variklio, todėl degalai, pagaminti iš atsinaujinančių žaliavų, nepaisant jų įrodytos naudos viso gyvavimo ciklo metu, nėra tinkamai įtraukiami į atitikties sistemas.

Kartu su kitais „Tour d’Europe“ dalyviais, „Neste“ ragina taikyti politiką, kuri skatintų viso gyvavimo ciklo anglies dvideginio mažinimą – ar tai būtų elektra, vandenilis, ar degalai iš atsinaujinančių žaliavų.

Daugiau informacijos (anglų k.): neste.com

* Europoje ir Azijos–Ramiojo vandenyno regione taikomas skaičiavimo metodas pagal ES RED III direktyvą (pataisyta RED EU/2018/2001). ŠESD mažinimo rodikliai gali skirtis priklausomai nuo regioninių teisės aktų bei žaliavų mišinio, naudojamo produkto gamyboje.