16.12.2019 - 16:22

Žieminis automobilio langų plovimo skystis: į ką atkreipti dėmesį?

Atėjus žvarbiems orams vairuotojai skuba papildyti žieminio langų plovimo skysčio atsargas savo automobiliuose. Specialistai pataria, į ką atkreipti dėmesį ir kaip sutaupyti laiko bei pinigų.



Nors vairuotojai dažnai daug investuoja į automobilio padangas, valytuvus ar žibintus, tačiau blogas matomumas pro priekinį automobilio stiklą – nemažiau pavojingas. Kokybiškas langų ploviklis ne tik apsaugo stiklus nuo purvo ir lietaus, bet ir užtikrina geresnį matomumą bei saugesnę kelionę.

Vasarinis skystis žiemą – žala automobiliui
Vasarinis langų plovimo skystis žiemos metu gali ne tik užšalti, bet ir pridaryti žalos automobiliui. Dauguma automobilių priežiūrai skirtų skysčių talpų yra plastikinės. Užšalę skysčiai plečiasi, todėl atsiranda rizika toms talpoms įskilti. Laiku nepakeitus vasarinio langų ploviklio į žieminį, vasarinis skystis sušąla į ledą, kuris suskaldo langų skysčio bakelį. 
Specialistai ragina laiku pasirūpinti žieminiu langų plovikliu, o tai padaryti darosi vis paprasčiau. „Klientai vis labiau vertina sprendimus, leidžiančius taupyti laiką ir tausoti aplinką, todėl savo degalinėse pradėjome diegti automobilio langų plovimo skysčio kolonėles, kuriose langų ploviklio galima įsipilti taip pat greitai ir paprastai kaip degalų“, – sako „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

Mažiau plastiko – švaresnė aplinka 
Langų plovimo skysčio bakelių talpa kiekviename automobilyje skiriasi, todėl langų ploviklio likutį dažnas vairuotojas vežiojasi bagažinėje, o jį išnaudojus tenka sukti galvą, kur dėti cheminėmis priemonėmis užterštas talpas. 
Įvairių talpų nuo automobilių priežiūrai ir eksploatavimui skirtų skysčių negalima mesti į rūšiavimo konteinerius, nes jie užteršti pavojingomis cheminėmis medžiagomis. Aplinkosaugos specialistai pastebi, kad langų skysčio talpos dažnai atsiduria įprastuose buitinių atliekų konteineriuose ar kitose jiems neskirtose vietose. Kaip ir daugelį potencialiai pavojingų atliekų, tokius plastikinius bakelius derėtų išmesti degalinėse specialiai tam skirtose vietose.
„Neste“ tinklo degalinėse pradėta diegti nauja įranga, leidžianti langų plovimo skysčio pagaminto etanolio pagrindu atsargas pasipildyti tokiu pat principu kaip degalų: iš modernios langų plovimo skysčio kolonėlės, piltuvu galima įsipilti pageidaujamą kiekį skysčio patogiai ir greitai.
„Automobilių langų plovimo skysčio kolonėlės vairuotojams leidžia sutaupyti ir įsipilti tiek langų skysčio, kiek tuo metu reikia. Taip pat vairuotojai nebėra priversti naudoti plastiko ir automobiliuose vežiotis iš jų pagamintų pakuočių, kuriose liko nepanaudoto langų ploviklio“, – privalumus vardina R. Steikūnas.

Langų skystis su metanoliu – pavojingas sveikatai
Automobilių alyvų, tepalų ir skysčių ekspertas Silverijus Baliūnas pataria renkantis langų plovimo skystį atkreipti dėmesį į skysčio sudėtį: „Svarbu, jog langų plovimo skystis būtų pagamintas etanolio pagrindu. Prekyboje vis dar daug produktų su sveikatai kenksmingu metanoliu. Skysčiai su šia medžiaga dažniausiai yra pigesni, tačiau vairuotojų ir jų keleivių sveikata yra daug svarbesnė už kelis sutaupytus eurus.“
S. Baliūno teigimu, žieminis langų plovimo skystis skirtas nuvalyti druskas, suodžius ir riebius nešvarumus, kurie nusėda ant stiklo šaltuoju sezonu, taip pat apsaugoti skysčio bakelį nuo suskilimo, todėl jo sudėtyje yra etilo alkoholio. 
Kai kuriuose plovikliuose dar naudojamas metanolis – pigesnė, bet labai kenksminga medžiaga. Apsinuodijimas metanoliu, jei jo koncentracija yra didesnė nei 0,6 proc., kelia didelio toksinio poveikio akims ar kitokių sunkių padarinių pavojų. 
Specialios kolonėlės, kuriose galima įsipilti žieminio langų plovimo skysčio, įrengtos „Neste“ degalinėse Vilniuje, adresais: Pilaitės pr. 27 ir Geležinio Vilko g. 63. Kitais metais planuojama įrengti daugiau tokių kolonėlių ir kitose šio tinklo degalinėse visoje šalyje.